Mega reklama. |
Pakeliui į darbą skaičiau kažkokį tarptautinį globalių žmonių laikraštį. Viename straipsnyje buvo nagrinėjama problema, kaip Kinija užtvindė viso pasaulio saulės panelių rinką. Sitauacija tokia, kad Kinijos valdžia žiauriai subsidijavo šį sektorių ir rezultate Kinija dabar per metus gali pagaminti 50MW pajėgumo saulės panelių, tuo tarpu pasaulinis poreikis yra gal 20 MW. O vienas kinų fabrikų darbo aspektų yra non-stop gamyba. Įranga yra žiauriai brangi, todėl ji turi būti išnaudojama maksimaliai, todėl fabrikai dirba visą parą nesustodami. Visą parą.
Nusileidau Kopenhagoje, vaikštinėju sau po oro uostą, nes dar jo gerai nežinau, dairausi. Visur mirga marga prabangios mega reklamos. Stovi prabangus automobilis kurį gali laimėti. Plius dar prierašas "automobiliai su apmokėtu mokesčiu". Danijoje mokesčiai autmobiliui kartais yra didesni nei paties automobilio kaina. Ir akį patraukia viena nuoroda. Shopping area, dirbam visą parą. Įdomu, kokie resursai pas mus europoje yra tokie brangūs, kad juos turėtume išnaudoti visą parą kuo efektyviau ir dirbti visą parą. Visą parą.
Priklauso nuo efektyvumo apibrėžimo.
AtsakytiPanaikintiJei efektyvumas = pagaminta produkcija / investicijos;
tai fabrikėlis pas kiniečius sukas net tada, kai produkcijos niekas nepirks. (paklausa 20MW pasiūla 50MW gera iliustracija).
Jei efektyvumas = gautas pelnas/investuoti pinigai; arba efektyvumas = gautas pelnas/visi kaštai
tai svarbiausias "resursas" yra mokus pirkėjas, kuris perka. Jei gali parduoti visą parą, tai ir parduodi :)